lördag 30 april 2016

Svärfamiljen på besök

Igår kom Daniels familj på besök - både farmor,farfar, kusiner och faster+farbror!
Iris har hittills haft ungefär världens bästa helg och jag är trött som tusan även om vi har haft det riktigt fint!
Igår på förmiddagen var jag hos barnmorskan på kontroll, allt såg fint ut - lite lågt Hb men ändå ok. Sen åkte vi (dom andra) gokart innan vi gick ut och käkade middag.

Idag har vi ätit hotellfrukost och varit på Liseberg.
Jag åkte Kaninresan = världens långsammaste båt där man tittar på blommor och kaniner och försökte hålla ihop mitt bäcken och min rygg.

De andra åkte desto mer!


När vi kom hem fick Iris bada för att bli varm igen, det var väl ca skjutsen minusgrader på Liseberg. Eh, kändes iallafall så i min supertunna vårjacka i duggregnet... Enda jackan jag kan ha nuförtiden och nu är den lite blodig pga kraftigt och oväntat näsblod från min ena näsborre. Måste bara älska vad graviditeten gör med mig! 
Hur som haver kom jag på att jag hade köpt ingredienser till bullar så efter en powernap satte jag och Iris fart med bullbaket (OBS! Hon fick egen deg som jag slängde sen. /MVH bacillskräckstjejen) medan Daniel preppade övre badrummet för att sätta upp vårt vägghängda skötbord så småningom. Vi låtsas lite att det är lååååång tid kvar och att det inte är så bråttom men nu snart måste vi väl fixa det sista skruvandet och fixa babyskydd till bilen och sånt. Hehe. 
Jag tror ju att jag kommer gå över tiden denna gången också och då är det väl inte så bråttom men om det sätter igång när det ska så är det ju bara två veckor kvar.

Men hur som helst. Att baka med en 2,5 åring när man själv har tålamod ungefär lika långt som sin näsan var väl inte helt bra. Och när degen stod på jäsning hade jag så sjukt ont i ryggen att jag bara ville lägga mig ner och dö lite. 
Så himla deppigt! Men det var bara att bita i det sura äpplet (efter lite panodil) och göra klart bullarna. De blev sjukt goda och imorgon ska de med när vi ska på kosläpp!
Hurra!

'

Nu håller jag tummarna för att Iris kan sova inatt trots förkylning och lite hosta så alla kan vakna pigga imorgon bitti! 

Inga kommentarer: