söndag 24 april 2016

Litens sovplats

Idag har familjen varit iväg till världens största barnbutik (typ) och köpt en litenheten säng till bebisen.
Vi fick den i present av mina föräldrar och jag är så himla glad för det. Det var en av sakerna som vi inte hade med Iris och som vi nu inte prioriterade ekonomiskt när vi köpte bebisgrejer. Dubbelvagnen var ju himla dyr så det var liksom bara att prioritera bland grejerna vi ville ha.
Så det var en himla fin sak att få! Jag är så nöjd!




Valet föll tillslut på en bedside crib från Jack och Lilly. Den var lagom stor och passar perfekt i mått på min sida sängen. Iris sover ju med oss till och från och det känns inte helt hundra att ha både henne och bebisen i sängen. Nu väntar bara monteringen, det faller nog på Daniels lott då jag fortfarande har himla ont i ryggen efter gårdagens tur i Slottskogen.

Sen är det bara att skruva upp skötbordet som är kvar. Vi har halvmåttat väggen i badrummet på övervåningen där det är tänkt att det ska sitta så det är bara att hålla tummarna för att det verkligen passar. 
Jag nojar lite över att få klart allting innan det blir för nära inpå, det vore så skönt att bara kunna slappna av lite. Vi har liksom bokat upp all ledighet innan BF så det blir liksom lite tajt om tid. Men jaja. Nån gång kommer det väl upp. 
Nästa helg ska jag få tillbaka våra bebiskläder från Evelina + lite av hennes prylar och då känns det nog mer "på riktigt".

Inga kommentarer: