tisdag 19 april 2016

Att disponera tiden

Nu är jag nästan helt frisk, det var en himla långdragen sjuka detta.
Bara ont i halsen och den eviga tröttheten kvar men den får jag väl stå ut med tills bebisen behagar komma ut.

Under den tiden jag inte har skrivit har vi varit i Oslo och hälsat på Malin och Johan - galet att det kommer finnas två bebisar med oss nästa gång vi ses!
Förra veckan var Daniels föräldrar här en kortis och sen var det Daniels tur att bli sjuk.
Fy tusan för denhär våren alltså - alla dessa sjukor!

Om jag får klaga lite så har jag har känt mig helt slutkörd sista dagarna efter att ha hållit ordning på Iris själv. Jag sover som bekant rätt kasst under mina graviditeter (även om det är bättre denhär gången tack vare Lergigan) och det blir ju inte bättre av en 2,5 åring som också sover dåligt. Jag vaknar och behöver kissa 3 ggr/natt plus att Iris vaknar kanske 5 gånger. Om jag har henne så blir det sannerligen inte mycket sammanhängande sömn.
Lägg på att försöka jaga henne dagtid med sammandragningar från helvetet och fogar som inte sitter ihop. Ja  - det är verkligen inte en dans på rosor. Det var verkligen mycket trevligare att vara gravid förra gången när man kunde göra lite mer som man ville....
Men tack och lov är Daniel frisk nu och Iris har förskola tre dagar denna veckan = jag får vila.
Och för en gångs skull vilar jag på riktigt. Läser, tittar på serier och hasar runt i grannskapet.
Har förvisso dåligt samvete för allt jag borde göra men det försöker jag skita i.

Jag gissar att det dåliga samvetet kommer följa mig livet ut, haha.

Nu ska jag äta mellanmål innan det är dags att hämta den lilla vildingen!

Inga kommentarer: