tisdag 26 april 2016

Att räknas som fullgången.

Nu är bebisen fullgången om man räknar i barnmorskevärlden. Nu ska det bara tjockas på (vilket gärna får gå lite lätt till, vill inte ha så mkt större barn att föda ut än Iris)
Vecka 38 alltså.





Var hos spec-barnmorskan och gick igenom Iris förlossning och när man ser partogrammet, kurvan på värkarna o så så är det kanske inte så konstigt att det gjorde så ont. Hoppas verkligen inte det går dubbelt så fort denhär gången.

Jag försöker ta en promenad om dagen. Den är varken lång eller snabb men det känns som om det är att gräva min egen grav om jag bara sitter hemma hela dagarna. Några muskler ska väl förhoppningsvis vara kvar när bebisen är ute.
Men det känns som om magen är ute och går med mig. Och sammandragningarna gör att jag går så vansinnigt långsamt. Lite löjligt långsamt liksom.


Igår tog vi med oss en familj på gården och gick ner i skogen här bakom för att plocka vitsippor. Kul med två gravida otympliga morsor som försökte nå ner till blommorna och två barn som ville plurra i bäcken under en icke-existerande uppsikt av sina pappor. ( De körde radiostyrd bil, haha. Snark alltså) 


Men det var mysigt ändå. Men våren alltså - var är du? Det är kallt och snöar då och då. Fitusan alltså. Kom tillbaka!

Inga kommentarer: