söndag 10 januari 2016

Vinter

Det är vinter i Göteborg nu, det har snöat i snart två dagar. Det är alldeles underbart! -3 grader och tusen gånger ljusare ( jag har hört att det ska bli +1 idag men jag lever på hoppet)
Igår var jag hemma från praktiken, jag har vart super-risig i veckan men hosta, ont i halsen och världens snorigaste näsa. I fredags vaknade jag med nackspärr och därtill kan vi addera en näst intill obrukbar högerarm som jag inte fattar hur jag kan ha ont i fortfarande. 
Jag fick influensavaccin strax efter jul och sen dess har jag superont när jag gör nåt som involverar biceps. Det har inte heller blivit bättre utan snarare sämre för varje dag. Och jag är såklart lite nojig över att det ska ha blivit världens infektion där i nu när vi ska ut och resa... Att det alltid ska va nåt! 
Men hur som helst så gav det ju mig möjligheten att hänga med Daniel o Iris
när de åkte pulka. Det var ungefär hur kul som helst trots att jag varken åkte, drog henne eller kutade upp o ner för backen. Det räckte liksom att höra hennes skrik-skratt eka mellan träden! 
Det börjar dock bli lite trångt i kläderna nu, ska gräva lite i gömmorna efter min stora skidjacka. 



Kvällen avslutades med middag ihop med mitt fina plugg-gäng på Market. Vi åt mexikansk och skålade för att vi har tagit oss ända fram till exmensveckan. 
Så himla mysigt.

De andra i familjen sover fortfarande, inklusive bebisen i magen, men jag är klarvaken och funderar på scones till frukost. Det kan man va värd om man inte har kunnat sova inatt och ska gå till praktiken ikväll fastän förkylningen o det inte är helt borta? Jo så är det nog!

Inga kommentarer: