onsdag 13 januari 2016

Första barnmorskebesöket

Idag var jag på mitt första "riktiga" barnmorskebesök.
Vi har ju vart där ett par gånger innan för provtagning och ultraljud och sånt, men inte på rutinbesök.
Vi pratade lite om foglossning och mina sömnproblem, sammandragningar och om min jobbsituation och så - sammanfattningsvis kom vi överens om att det skulle bli väldigt bra för både mig och bebisen (men framförallt för mig) att ta en paus från skola och jobb och stressa ner lite.
Sen får vi se hur långt det funkar med jobbet när jag väl börjar igen. Tanken är ju att jag ska jobba 100% men jag är inte helt säker på att mina fogar fixar det.
Jag pratade med min chef i tisdags och hon var ju himla förstående och peppig så det känns ju himla bra att någon förstår hur det kan va.

Och också - min barnmorska bokade om mina tidiga morgontider till lunchtider för att jag ska slippa gå upp så tidigt som idag, hon är ju för gullig alltså.
Men jag såg nog himla trött ut när jag kom... natten var som vanligt lång härhemma - jag var vaken mellan 02-04.30 innan jag äntligen somnade om (för att sedan vakna vid 05 när Daniel gick upp för att åka till jobbet, suck.)
Och för att hinna in till stan var jag tvungen att gå upp vid 06 för att lämna Iris vid 06.45. Buhu.
Nåväl. Jag ska se om jag kan ta mig samman nu. Har druckit två koppar kaffe och ätit de överblivna godisarna sen igår så nu är det high life i magen, känns omöjligt att vila när det pågår en rugbymatch därinne.

Ikväll kommer fina Karolinapi hit så jag ska försöka dammsuga upp vår grusplan i hallen. Vintern alltså, inte enbart positiv.

Inga kommentarer: