fredag 6 mars 2015

En veckas praktik

Nu är denhär veckans praktik över. 
Det har varit SÅ.KUL!  
Kändes som en dröm när jag klev genom dubbeldörrarna till avdelningen, får jag verkligen vara här på riktigt!? Stört egentligen men vi är ju på avdelningen ibland och hämtar/ lämnar patienter och det har alltid kännts sådär ouppnåeligt. Det är liksom eliten av eliten som får jobba där. 
Och så jag då. Det är så overkligt. Och jävligt läskigt. Jag kände nog i 99% av tiden att jag inte hade nån aning om nånting. 
Respiratorer, dialysmaskiner, konstiga läkemedel och undersökningar. Herre gu.

Sternum höll ihop sig någorlunda, fick gå hem tidigare alla dagar dock, men klarade ändå av 6-7 timmar per dag och det får jag ju vara nöjd med. Tack för starka värktabletter! 

Idag är det skola i Borås igen och sen kommer mamma och pappa! Kulkul! 

Inga kommentarer: