lördag 14 mars 2015

En omvänd otursfredag.

Vilken fantastisk dag vi hade igår! 
När daniel vaknade ( jag vaknade vid 06- vanlig iristid... Men då hann jag åtminstone plugga lite) insåg vi att det vad fredagen den 13:e och då blev jag genast lite orolig, det brukar alltid hända nånting dåligt/ klantigt den dagen ( säkert mest för att jag är vidskeplig och förstorar upp saker just om det är den 13:e) 
Men det är ju inte så mkt att göra åt saken så vi gjorde oss i ordning och gick ner till frukosten. 
Där hade vi förväntat oss nåt spartanskt kaffe och en rostmacka men tji fick vi! Världens buffé men goda mackor, pålägg, yoghurt, musli, croissanter och annat gott. Det är tydligen en tysk kedja som har hotellet så det förklarar väl saken. Så jäkla gott!

Sen begav vi oss ut på stan. Tittade på Towern, Towern bridge ( bor precis där) och tog tuben in till picadilly för att se lite affärer och köpa musikalbiljetter på Leicester Square där de tydligen ska vara lite billigare. Vi hittade kiosken och köade en stund och fick de två sista (!!!) biljetterna till hela helgen. Hur kan man ha sån tur!? 
Och precis när hon hade knappat in dom så ville paret i luckan brevid köpa till samma föreställning men hon ba "Sorry, hade ni vart fem sekunder snabbare hade ni fått dom" . Gissa om jag var glad när vi gick därifrån? 
Plus att en liten gren föll ner från ett träd och missade mig med ett par cm. Händer dessa två saker inom loppet av fem minuter vet man att dethär måste bli en bra dag. I mitt vanliga liv hade jag vart detdär paret utan biljett och grenen hade vart full av fågelskit och träffat mig mitt i pannan... 

Glada i hågen promenerade vi lite i chinatown, soho och på oxfordstreet och jag ville köpa typ allt jag såg...


Fick lite newyork- känsla och det är ju aldrig fel! Sen styrde vi stegen mot Hyde park där våra trötta fötter fick vila sig och magarna fick mat. Efter nån timme var vi fortfarande trötta men fick syn på ett cykel-hyrar-ställe och det måste man ju prova! 
Vi tog oss en sväng runt hela parken + lite till och det var helt underbart!


Lite hästar, lite vårsol, mycket blommor och massa folk. Vi pausade här och var för att lukta på blommor och peka på husfasader eller fontäner. ( och fick en vakt efter oss för man fick tydligen inte beträda Prinsessan Dianas del av parken med cykel, inte ens om man ledde den som vi gjorde... Men han var hemskt trevlig så det gjorde inget ) 

När cyklingen var slut var det nästan dags för musikal så vi hoppade in på en italiensk resturang, såg ut som ett hål i väggen utanför.
Inuti däremot - rätt fint! 
Tydligen var den utvald i nån fancy tidning som Englands bästa italienska resturang. Bra chansning! Vi delade på en pizza, kycklingspett, sallad och en bricka efterätter.   


Det var gaaaaanska gott om vi säger så. 

Galet nöjda hasade vi ner till teatern för att se The Lionking och fick gåshud efter ungefär en minuts föreställning.
Man fick inte ta kort men det upptäckte jag inte förrän efter jag tog dethär kortet.


Ni kan ju googla om ni vill se nåt klipp, rätt så jäkla häftiga kostymer iallafall! 
Och underbar musik! 
Daniel hade inte vart på musikal innan så det blev extra roligt bara för att han tyckte att det var så bra!

Trötta och nöjda trillade vi i säng inatt. Jag är redan vaken ( vaknade 06 i vanlig ordning) och Daniel snusar så sött här intill.
Spännande att se vad denhär dagen bjuder på. Men London - jag tror vi har en kärleksaffär på gång.

Inga kommentarer: