fredag 11 april 2014

Mästarinnan av tråkighet

Alltså jag kan vara sämst i hela världen på att ha tråkigt. 
Nu tillexempel. Daniel är på "grabbhelg" (kompisar från Linköping, Malmö och Mölnlycke är här och dricker öl typ) och jag är hemma. 
Inget fel egentligen, vi har gjort massa grejer hela förmiddagen men nu är det så att jag fick tråkigt på en sekund när han klev ut genom dörren. Eller egentligen fem minuter innan för Iris somnade.
Alltså - egentligen hade det vart grymt skönt att göra det jag gör nu; ligga på soffan och lyssna på spotify och slösurfa men bara för att jag vet att han fick ta på sig en ny tröja, fixa sig lite i håret, gå ut på lokal med kompisar och dricka öl - då får jag tråkigt på en gång. Och extra mycket för att det är fredag.
Jävla psyke alltså. 
Att jag ska ha så svårt att inte göra saker hela tiden...

Igår hade jag inte tråkigt iallafall. Vi spände på Irisen dehär gulliga badbrallorna och dök ner i bassängen på babysimmet!


Den lilla rackarn är ett stort fan av vatten alltså. Jisses va kul det är! Bästa aktiviteten på hela veckan utan tvekan.
När vi kom hem var det en mäklare här för att värdera vår lägenhet. Vi börjar ju så smått växa ur den. 
Det gick bra och hon var himla trevlig så det kändes bra!


Nu tänker jag snart väcka Iris, måste ut i solen innan den försvinner igen - tänkte promenera och kika på mitt finaste träd igen. Det blommar mer och mer för varje dag.
Och sen eventuellt till coop för att om man är ensam på en fredag får man äta lösgodis, det har iallafall jag hört.



Inga kommentarer: