måndag 21 april 2014

Premiärbadet!

Idag har det varit en riktigt fin dag!
Lillan sov i vardagsrummet med sin far ända fram till 06 imorse vilket betydde en himla fin natt för mig. Därför bedrev jag nån slags lek-med-mig kampanj till höger och vänster men fick inte napp nånstans...Precis när jag gett upp sms:ade Anton och frågade om jag ville med till havet. Att jag ville!
Jag packade in denhär glada i bilen, åkte och köpte plocksallad på coop och for till Hovås.


Där satte vi oss på gräset och picknickade i solen. Det var hur varmt som helst där det var lä men alldeles lagom i blåsten. Anton passade Ansgar (Uffes hund) och Anna passade Iris och jag fick äntligen ta mig ett premiärdopp i havet!
Kallt men härligt! 
Nån sa 9 grader men det kändes som mer.


När jag skulle torka handduken såg jag att den var helt blodig. Fräääsch. Men det visade sig vara mitt eget, hade skurit mig på något, antagligen nån jäkla anemon. Man gömmer dom varje år, lite som myggen...


När jag kom hem var jag vrålhungrig och supervarm så jag gick och köpte mig en glass. Var ändå tvungen att gå till affären för jag skulle bjuda Daniel på middag.


Här är han. Vi har känt varandra sen han var sju och jag var åtta. Det är ett tag. Typ 22 år. Hur sjukt är inte det?
Vi åt hur som helst köttbullar och potatismos innan vi gick på promenad i kvällssolen.




















Nu sover Iris och jag väntar på att Daniel ska sluta jobbet. Undertiden ska jag surfa efter fina saker tills vi flyttar (inte för vi har råd med ens hälften av det jag skulle vilja ha men ändå)

Inga kommentarer: