onsdag 16 april 2014

Ett köp utöver det normala

I måndags köpte vi nåt vi länge gått och sneglat på, nämligen dethär:


Ett gavelradhus i Mölndal. Så himla roligt men otroligt overkligt.
Ska vi verkligen få flytta in där? Jag är superkluven inför att flytta. Ena sekunden kan jag inte bärga mig för det ska bli så kul, andra sekunden får jag kalla fötter och vill inget annat än att bo kvar här.
Just exakt nu är jag superpepp. 
Har precis visat vår lägenhet för ett par som gett oss förhandsbud, kändes toppen. 
Vi får väl se hur allt slutar. Vore ju skönt att slippa ha visning o så. 

Men hur som helst. Vårt köp.
Det är galet. 103 kvadrat, tre sovrum, nyrenoverat kök, balkong, uteplats fram och bak plus lite gräs. Alltså - var inte det typ allt jag önskade mig när jag gjorde min lista?
Nu är jag så himla glad över att vi inte köpte den andra 4:an. Den blev alldeles för dyr, hade insyn och behövde renoveras. Nu: bara att flytta in. Hur bra!?

Jag ligger och inreder på nätterna, planerar barnrum (som ändå inte kommer bli av på en gång) och sovrum och vardagsrum och gud vet vad. Så himla roligt! 
Bästa av allt är att kusinerna kommer få supernära till varandra. Och att vi kan ha grillkvällar hela sommaren lång.

Just nu känns det osannolikt bra.

Inga kommentarer: