onsdag 24 juli 2013

Med en känsla av semester

I fredags kom min finaste Malin hit, hon hade nämligen jobbat sin sista dag i Sverige och äntligen börjat sin semester.
Vi tyckte att det var fint att Robbie Williams kom ända hit för att fira med oss.
Lördagen spenderades på en lite gräsplätt vid havet, solandes och badandes innan vi for hem och piffade till oss för konserten.
Vi fick sitta på solsidan av Ullevi, det var gott men varmt. Tur att det fanns öl (till Malin) och läsk (till mig).



Precis lagom till att konserten började hamnade vi äntligen i skugga. Och det var en jäkla show!
Jag har aldrig vart på en konsert där jag skrattat så mycket. Han är en riktig lirare dendär Robbie.

 
I pausen var det två karlar som underhöll oss med skrik och bråk, smockan hände i luften men sån tur var så lugnade de ner sig. Allt över en liten tänd cigarett. Herregud. Testosteron alltså.
I övrigt var det en hemskt fin kväll. Malin fick tom behålla huvudet, trots en mycket frenetiskt dansande granne.
 
På söndagen åkte hon till sitt nya hem i Oslo och vi passade på att åka till Emma och Markus för att måla en vägg.
Herregud vad varmt det var!
Men fint blev det. Och vi fick god mat som tack.


När vi äntligen var färdigmålade belönade vi oss med sommarens kanske varmaste bad och kallaste läsk innan vi mötte upp mamma och pappa för lite thaimat.
Det är ju hemskt lätt att tro att man har semester när dagarna är fulla av musik, sol och hav. Och framförallt ledig familj och lediga vänner.
Det är en hemskt go känsla, men jag blir lika förvånad varje dag när jag måste gå till jobbet. Pft! Jag längtar efter min egen semester.
Men nu är det bara 9 jobbpass kvar, sen väntar 3 långa veckor.

Och sjukt nog är det bara knappa två veckor efter det att jobba, sen ska jag vara riktigt jäkla långledig. Jag och Ister (som Daniel kallar den lilla stackars krabaten. Det var tydligen det enda könsneutrala han kom på. Krister-Ester-Klister-Ister. Hen kommer inte få det lätt här i livet, det kan man ju förstå redan nu... )

Inga kommentarer: