onsdag 17 juli 2013

Badpaniken

Idag är det varmt i storstan. Sådär härligt olidligt varmt så att jag längtar efter mitt körkort så jag kan bli galen.
Att bara kunna ta en tur till en sjö eller ett hav efter jobbet, lite nonchalant sådär. Det är ju en bit kvar, men det går framåt. Igår övningskörde jag både till och från Kullavik plus att jag gjorde en näst intill perfekt fickparkering som avslut.

Hur som helst så hade jag badpanik idag. Såndärn som gör att man vill klä av sig skinnet för att det är så varmt. Allt som går emot kroppen bränns.
Så jag sms:ade min trogna badkompanjon Uffe och han var såklart lika badsugen som jag. Plus att han var gentlemannamässig nog att plocka upp mig utanför porten. Vi tog våra handukar och badkläder för ett kvällsdopp i Härlanda. Varmaste sjön i stan, säkert 20 grader.
Så nu sitter jag här, totalt nöjd och glad med en stolle i magen som lugnat ner sig för första gången på hela dagen. ( Alltså, det är helt galet vad det har levt om idag. Undrar om det är för värmen?)

Kvällsdopp är the shit!


Till sällskap har jag leverpastejsmackor med Malins hemmaodlade gurkor på.
Fy tusan vad fint!
Så numera är jag både mätt, sval och nöjd.

Inga kommentarer: