måndag 3 september 2012

sista delen av semestern

Dethär med realtidsinlägg verkar ju inte vara min grej, men bättre sent än aldrig resonerar jag så här kommer sista delen av semestern.
När vi hade varit klar i Linköping och träffat alla (nästan) som vi ville träffa for vi vidare mot Stockholmskompisarna. På vägen stannade vi i Söderköping och åt glass-lunch.
Inte trodde jag att jag någonsin skulle kunna få för mycket glass, men det gick tydligen. Åt så det stog ur öronen, men fick knappt i mig halva. Vilken besvikelse.
 
 
 
 
Väl i Stockholm bodde vi hos Helene och Kalle medan de snällt bodde hos Kalles föräldrar. Jag och Daniel gjorde stan på dagarna och träffade folk på kvällarna. Alla hade tydligen börjat jobba, men det gick ju bra med de flesta ändå.

Vi gick bland annat och drack öl.
 
 
 
 
Och hittade fantastiska loppisar.
 
 
 
 
Och var alldeles ensamma i tunnelbanan. Lite läskigt.
 
 
 
 
Sen for vi till Johanna i Uppsala. Vädret var så att säga blandat.
 
 
 
 
Där satt vi och eldade, badade tårna i sjön och tycket att livet var alldeles fantastiskt fint.
 
 
 
 
Sen for vi hem och när jag fick bläddra blad i kartboken till västkusten blev jag alldeles varm och lycklig inuti. Ännu bättre var det för att jag åt lakrits samtidigt. Fint som snus.
 
 

 
När vi kom hem möttes vi av massa halvdöda och döda blommor. Men det var en ruskigt fin semester!
 

Inga kommentarer: