torsdag 6 september 2012

Morgonen är ju min grej

Alltså, fy vad jag gillar att jobba kväll ibland. Särskilt när man vaknar av sigsjälv när klockan är 7.15 och man såsar upp, får på sig lite träningskläder, äter litelite innan man ger sig ut (sockerärtor idag, snacka om att kylen är tom) och möts av strålande sol, klar himmel och 7 plusgrader.
Fy tusan va fint det är med höst - bästabästa tiden! Fast det säger jag alltid om alla årstider, men tja. Omväxling förnöjer väl?
Efter en timme i solen är mina händer som små isklumpar och magen längtar hem till min favoritmåltid på dagen: frukosten!

 
 
 
Jag äter i stort sett samma saker varje morgon så jag fattar inte hur det kan vara så gott. Kaffe, knäckebröd och fil med banan/smoothie.
 
Sen har jag ragglat runt härhemma, plockat lite, gått till återvinningen, imponerats över hur bra ryggen känns efter gårdagens massage och hämtat ut ett paket på posten med fina saker i. Och haft en fin pratstund med fruktaffärskillen. ( Han som tydligen ger alla söta tjejer rabatt på frukt, haha!)
Tänk om alla morgnar kunde vara som denhär.
Ingen stress och alla sidor i tidningen är nogrannt genomlästa. Fint som snus.
 
Ikväll blir det jobb och imorgon blir det kursstart i Borås. Ska bli spännande att se om jag kan hålla mig vaken en hel dag i skolbänken, hade ju vissa bekymmer med det förr.

Inga kommentarer: