lördag 15 september 2012

Vintagerundan

 
Häromdagen var jag ledig och jag cyklade in till stan för att kolla in saluhallen i Linné med Anna. Fint värre. Efter lite stekt strömming direkt från Havet svirade vi om till vintage-letar-byxorna och gav oss ut på jakt.
Jag hittade en fantastisk liten skapelse. En kappa från 60 talet med perfekt passform. Ett litet hål i ena fickan men annars helt underbar.
Här får ni en suddig bild på den:
 
 
Anna köpte lite glas och sen var hon tvungen att åka hem och plugga. Jag hamnade mitt i en regnskur och tog skydd inne på myrorna. Och plötsligt mitt framför näsan stog ett par vinterkängor. Lite för stora (eller kanske perfekta med ett par sockar i) men för 130 :-
Jag kan ju inte tro annat än att de stog där och väntade på mig.
Jag har ju så otroligt dålig cirkulation i fingrar och tår (Raynauds Syndrom)  och varje vinter är en kamp mot förfrusna tår. Men nu sätter jag mitt hopp om ofrusna tår till dessa:
 
 
De känns som om de skulle klara en vinter i Sibirien. Men vi får väl se. Det är värt att prova iallafall!
 
Nu ska jag ta och cykla till jobbet i höstsolen, 3:e passet av 8 i rad. Piuh. Kanske kan hålla tummarna för en lugn kväll. Var på bodypump imorse och la på lite extra vikter, har numera spagettiarmar...

Inga kommentarer: