fredag 21 september 2012

Välkommen höst

Idag är jag "ledig". Alltså har jag äntligen jobbat mina 8 pass i rad och får gå i skolan istället. Det jag hade sett fram mot mest var min sovmorgon idag. Jag skulle inte behöva gå upp 05.12 som jag gör i vanliga fall utan 06.00. Whoopwhoop!
Dock ville nån (aka min kille som jobbade tidigt) att det skulle vara så utan väckte mig under nån slags tornadoliknande tillställning och krävde att jag skulle gå upp för min väckarklocka tjöt.
Efter 2 millisekuders funderande väckte jag honom (vad är dethär med att terrorisera folk i sömnen!?) och bad honom gå upp och stänga av sin väckarklocka och att han skulle gå upp. Klockan är 05.12. WTF liksom.
Så var det med min sovmorgon.
 
Men. Man får hemskt mycket gjort när man inte kan somna om utan går upp mycket tidigare än vanligt.
Man kan lyssna på nattradio och tända ljus och äta frukosten i lugn och ro. Och tillochmed dricka kaffe! I vanliga fall prioriteras det bort i morgonhetsen. Jag går alltså upp 2 minuter senare och dricker beskt kaffe på jobbet istället. Låter ju klokt nu när man skriver ner det. Eller inte.
Nåväl. Tillbaka till den lugna morgonen:
 
 
 
Sen gick solen upp. Det var fantastiskt vackert. Önskar jag kunde visa hur fint det är egentligen, men eftersom min dator inte fungerar längre och det är sjukt omständigt att föra över vanliga kort till Ipaden får ni vanliga mobilbilder istället. Bättre än vilken tv och tidning som helst.
 
 
 
När jag kom ut var det kallt och krispigt och högt till himlen. En riktig fjäll-höst-morgon kändes det som. Jag hade ullstrumpor, fingervantar och halsduk. Så himla härligt, alltså dethär är ju hösten jag älskar.
For iväg till sammanstrålningsplatsen för oss pendlare och träffade Erik, Erik och Torsten. Och så packade vi in oss i bilen och for till Borås. Dethär väntade tydligen på oss där. Tacksamt:
 
 
 
 
Nu har jag frusit sen jag kom hem. Försökt tina under ett täcke, sen under en filt, sen med en kopp varm choklad och nu med Daniel dator i knät (den blir ungefär hur varm som helst) men inget funkar.
Tröstar mig med att det kommer vara ändå lite kallare i biosalongen ikväll. Kallt men mysigt.

Inga kommentarer: