tisdag 7 augusti 2012

Husdrömmar och fina vänner


Idag har vi haft en ledig dag jag och Daniel. Jag är friskare och jobbade igår, även om jag var så trött att jag inte orkade fara iväg till lindyn på kvällen. Måste vara första gången det händer!
Men det är gott att vara ledig hur som helst, vi har tvättat och fixat så vi är lite mer redo för semester, bara 3 arbetspass kvar nu. Det är nästan så jag inte tror att det är sant!

Annars har vi vart på utflykt till Floda idag och tittat på min senaste husförälskelse. Alltså jag dör vad fint det är! 


Grått trähus, gångavstånd till bad och nära som tusan till tåget. En liten trädgård och kakelugnar i alla sovrum och i köket finns denhär:


Men det är väl som Daniel (aka förnuftet) säger. Det är lite långt bort, jag skulle få tråkigt och det är framförallt inte läge att gå och köpa ett hus om vi nu ska till Sydamerika om ett par månader.
Ena delen av mig håller med, klart vi ska bo i stan, och den andra delen vill bo på landet - odla morötter, tomater och bygga växthus.

Påvägen hem stannade vi å Allum innan vi for hem och skrotade runt lite innan det var dags att fara in till stan och träffa folk.
Såhär kan man se ut när man skrotar runt.



Nu har jag precis kommit hem från en sushimiddag med Karolanna, plus en uppföljande fika på Magasinsgatan med densamma. Tänk att pratet aldrig tar slut, inte ens efter 20 år. Jösses! Vad gamla vi har blivit! Men också väldigt fint att vi fortfarande har varandra.

Nåja. Daniel är kvar på stan med Johan, jag lyssnar på Abalone Dots, har tända ljus och är hemskt nöjd med denhär dagen.



Inga kommentarer: