lördag 25 februari 2012

Lindyhop

Idag började jag, Robert, Linus och Suss på lindyhop!
Det är sjukt roligt att ha en fritidsaktivitet igen. Och att äntligen ha kommit med på kursen betyder svett, ömma muskler, enorm koncentration, svordomar och ungefär så mycket skratt att man kiknar.
Det är tillochmed roligare än jag minns det.
Vi provade nämligen en gång, jag och Susanne, tror att det var 8 år sen. Egentligen var det Robert som skulle på dejt med en tjej han träffade på läkarspexet.
Av någon anledning som jag nu har glömt kom dom aldrig till lokalen och jag och Suss dansade själva. Men det var så roligt att jag har velat göra om det sen dess men det har aldrig riktigt kommit till skott.
Förrän idag då.
Nu är hela helgen fylld av det! Och det är så roligt att få dansa med Robert igen. Tror det gamla sitter i. Och allt är lite bättre tillochmed. Han är längre och jag har slutat föra. Och vi förstår varandra på nåt sätt. Alla dedär vårkvällarna i trean på gymnasiet gjorde väl sitt. Även om vi inte trodde då att vi skulle skutta omkring i en lokal med gamla trägolv i Guldheden och skratta så vi nästan dör.
Tänk vad lite vi visste då och tänk vad bra det trotsallt blev.

Nu väntar jag på att Karolanna ska komma hit så vi kan laga mat, glo på melodifestivalen och äta popcorn.

Det här är den bästa dagen på bra länge och det är bara så fint det att leva och må bra!

1 kommentar:

malin sa...

Så himla roligt det låter! Jag vill med hitta någon fritidssysselsättning, var så länge sen nu!