onsdag 1 februari 2012

Båt-turen

Idag är min sista lediga dag innan maraton-jobbet jag ska göra för att lyckas vara ledig nästa helg. Jag jobbar 7 dagar i rad fr.o.m. imorgon och gör min tredje helg på raken. ( är det lagligt på andra ställen än inom landstinget tro?)
Men när denhär veckan är över så ska jag och Karolanna på världens bästa event, bo på hotell och sippa fancy drinkar. Det ska bli så vansinnigt roligt!!

Nåväl. För att fira sista lediga dagen fick man sova så länge man ville, jag valde tydligen 11 timmar och lyckades med stor förvåning missa både byggjobbarna och väckarklockan.
Vi åt frukost i ett solindränkt kök innan vi packade väskan och tog spårvagnen till havet ( bilen är trasig och inlämnad igen. Och har körförbud fr.o.m. Idag faktiskt. Hepphepp) sån tur är får man fortfarande åka för samma biljett på skärgårdsbåten som på vagnen så vi for glada i hågen ut i skärgården.
Det var glatt ända tills jag blev sjösjuk och vi fick hoppa av.
Det gjorde väl detsamma för det är lika vackert överallt, små vita trähus och röda bodar, krisp under fötterna och saltstänk i luften.
Fy tusan vad jag älskar havet!
Vi hade picknick i lä bakom en buske och om man blundade och lade sig ner på stranden kändes det nästan, men bara nästan, som om det var sommar snart.
Man får liksom bara tänka bort jacka, mössa, vantar, scarf, långkalsonger osv...men fint var det!
Nästan en försmak av sommaren. Det tackar jag för!

2 kommentarer:

malin sa...

så fint! Vart hamnade ni?

en fis i rymden sa...

Det är ju aldeles underbart! vi hamnade på Styrsö- bratten och gick runt massor innan vi hamnade på Donsö. Längtar mig sjuk efter sommaren!!