söndag 19 februari 2012

Hur man gör en söndag lite ljusare



Idag har jag spenderat söndagen i Trollhättan hemma hos Emma och Henrik.
Deras årliga semel-ätar-dag var äntligen här!
Det är då man kan välja mellan hundra olika fyllningar och får äta hur många semlor man vill utan att det gör något. (Möjligtvis blir man lite mer illamående under bilfärden hem, men tja. Det får det väl vara värt)
Här ser ni en med vaniljkräm, grädde och florsocker samt en med hallonsylt, grädde med vit choklad och oboj strösslat på toppen (alltså den vänstra som ser ut som en hamburgare...). Detta avnjöts på Emmas gammelfarmors porslin och till Henriks superstarka kaffe. Nu dör jag tjockisdöden lite grann.



På det hela en hemskt lugn söndag, Daniel jobbar och jag ligger i soffan och luktar på Duranceljuset från förra helgens goodiebag, har fötterna i ett fotbad och slötittar på tv.
Peppar för en ny vecka, jag ska testa något nytt - bara jobba dagar. Undrar hur det kommer gå.

1 kommentar:

malin sa...

Jag gillar söndagar nu för tiden, det känns bra! Och du, jag är himla avundsjuk på att du åt semlor hos emma och henrik. Var lite för långt för mig att åka.