söndag 12 februari 2012

Eventet!



I helgen var det ju äntligen dags för fantastiska Emmas event. (Dålig kvalité på alla bilder tyvärr. Iphonen gör sig väl inte riktigt inomhus...)


 Alltså vilken tjej! Det var ju helt fantastiskt roligt!! Det bjöds på allt från en ordsprutande Ranelid till trans-dans.
Apropå Ranelid så har jag inte gett honom någon uppmärksamhet över huvud taget innan, han har liksom bara passerat förbi i periferin. Men jag förstår inte hur han har kunnat göra det nu, det är ju klippt omöjligt att missa honom! Eller kanske snarare att inte höra honom. Någon borde räkna hur många ord i minuten han presterar.
Här är han iallafall i sitt esse:



Efter Ranelids föreläsning var det smink- och hår tips och Limhamnsbombspaus.  Därifrån har jag inte ett enda vettigt kort, men ett från när vi peppade för middagen. Vi var så himla glada (Eller jag var arg en stund på en stackars kille som inte visste vad han skulle köpa i Kinaboxkön, och sen surade jag en stund på att det var ett par fina saker i min goodiebag som var borta. Men hey, det var underbart fina saker som jag fick med mig hem ändå.)
Här är jag glad igen:



Efter en tapasbuffé, fina bordsdamer och ett par glas vin senare började den riktiga festen. Plötsligt dök dragqueensen upp (hur böjer man det egentligen? En dragqueen - flera dragqueens?)
 och showade loss. Underbart, konstigt och härligt!



När de hade gjort sitt och vi hade pratat med massa roliga töser började fuldansens era. Vi försökte sjunga karaeoke också, men kom aldrig till skott utan fastnade på dansgolvet hela natten. Fuldans, skriksång och massa underbar musik gjorde resten av kvällen till den bästa hittills iår!
Fyfan vad jag älskar att fuldansa, det finns liksom inget bättre!!!

När klockan började närma sig 01 dunkade det både i fötter och i huvud efter en lång men underbar dag och vi hasade hem genom den kalla natten.

Imorse när vi drog bort gardinerna ( under hesa skrik och aaaaahhh - mina ögon!! ) möttes vi av ett vitt Malmö. Vackert.

Vi hasade upp och åt bakfyllefrukost straxt innan de stängde. Dethär ser nyttigt ut, det är båg. Jag åt två pannkakor med sjuka mängder grädde och sylt på efter dethär. Haha! Och sen kom Tina, Martin och Daniel och mötte upp mig så jag kunde trycka i mig en chokladboll och en cocacola.
Fy vad dom är fina, jag önskar jag var i Malmö oftare.



Efter matkavalkaden mådde jag fasligt dåligt en stund, men det gick över under den fnittriga promenaden hem. Tåget gick oväntat bra och vi landade tillslut i ett soligt (!) Göteborg.



Men fy vilken bra helg det har varit. Jag vill inte att den ska ta slut!
Så tack Emma!! Tack för alla skratt, fina presenter och alla överraskningar. Gu vad du är bra!


Inga kommentarer: