måndag 21 juni 2010

Sjukdagar

Jag är sådär råfökyld igen.
Snoret rinner oavbrutet och näsan blir sådär fnasig och röd av allt papperstorkande och snytande. Försöker med allt, men ingenting fungerar.
Jobbar ändå. Svårt idag dock, ringde till jobbet och frågade hur jag skulle göra för två av mina patienter har fått nya lungor och det är lite oproffsigt att komma och smitta ner dom med förkylningar så dom dör. Eller blir riktigt riktigt sjuka iallafall.
Det är missen med mitt jobb.

Men dom skulle fundera ut nåt sa dom. Så det är bara att åka dit. Jag kommer säkert få göra nåt tråkigt. Typ gå med remisser och blodpåsar och sånt.
Men det är bättre än att få ännu en sjukdag. Fattar inte varför jag är så känslig nuförtiden, det var länge sen jag var förkyld och sjuk såhär ofta.
Jag äter ju bra mat. Kött, grönsaker, frukt som är fyllda av c-vitaminer och bär med antioxidanter äter jag nästan varje dag.
Men ändå.
Nu testar jag nån jäkla ingerfäredryck från norr. Taste like hell. Men ju äckligare desto bättre eller?
Om nån har förslag på nåt som hjälper får ni gärna bidra med förslag!
Jag hade tänkt fota min nya klänning idag, men jag är så ofräsh så det får vänta.
Istället får ni en bild på något som jag längtar efter:

Inga kommentarer: