lördag 24 april 2010

Stockholm

I måndags for jag till huvudstaden.
Det var himla trevligt där. Josefina och Sebastian hittade mig i vimmlet och vi gick hem till dom och gjorde grekisk sallad i väntan på Sofia.
Hon kom och vi hasade runt i solen och satt på vårt vanliga häng i Pampas.
Sen gick vi hem och lagade köttfärssås, spagetti, fruktsallad och glass. Det var hur gott som helst.



På morgonen hittade jag en liten tjuv som höll på att ta sig in i min väska och var nära på att pinka i den.



Sen gick vi in till stan och mötte upp Sara.
Vi fikade hela dagen och innan vi skulle ut och käka på kvällen höll hon på att kräkas i ett gatuhörn. Det var rätt kul.
På natten mådde jag också skitilla och då var det plötsligt inte lika kul längre.



Jag ät iallafall världens godaste pizza och drack två staropramen. Gud vad gott det är med skräpmat alltså!




Dagen efter det så hängde jag med Evelina. Vi gick på bio och såg Farsan och jag höll på att skämmas ihjäl i vanlig ordning.
Har svårt för den humorn när det bara blir pinsamt.
Men efter det gick vi och tittade på en lägenhet till henne. Den var stor och fin och hade ett riktigt kök och utsikt mot globen.
Taget!

Vi firade med att gå hem till Uffe och köpa med thaimat.



Det var gott och han bjöd på öl och vin och vi vart väldigt glada. Både av sällskapet och av ölen.




Innan vi for hem hann jag också köpa en tröja, lite smink och en rolig bok med grejer man kan stryka på t-shirts. En perfekt present till nån!
Plus att jag hann träffa Johan.

Hur som helst var det en riktigt jäkla rolig vecka.
Det enda som är ledsamt är att vi inte ses så ofta som man vill. Det känns så jäkla tråkigt. Men det är väl bara att bita ihop och inse att det är bättre att ses sällan än inte alls.
Och ett plus i kanten var att se att både Sara och Evelina mår fint och lever singellivet igen. Jag blir så glad av att dom har det bra.
Det var också himla kul.

Inga kommentarer: