tisdag 27 april 2010

Möhippan

Nu har jag luskat ut tricket som gör att jag kan visa bilderna.
Det var visst bara att föra över en bild i taget.
Sjukt irriterande och tidskrävande men ändå.
Nu ska ni få se.

Vi mötte upp Sofia, Anki, Anso, Carro och Frida utanför liseberg och köpte femkampshäften och satte igång.

Först spelade vi bort alla våra kuponger på diverse godishjul.
Vi vann ingenting. Eller jo. Anki vann en noblessask.



Sen gick vi in i spelhuset och dunkade oss svettiga på en såndär grej som kommer upp ur en låda. Typ. Jag tror ni vet jag jag menar.
Och för dom som hängde med mig när jag var typ 15 så var det en sån vi byggde till en julmarknad och själva blev dunkade på. Det var hysteriskt kul.



Sen fick Frida lite lappar med ledtrådar till vad som skulle hända på söndagen. Plus att hon fick ett litet bingo med uppdrag som hon skulle göra.



Vad kan det vara?



Sen åkte vi upp till Ben&Jerrys glassresturangen och åt glass. Efteråt frös vi alla sjukt mycket och jag mådde lite illa.
Dom är inte så goda ändå, glassarna. Det är en besvikelse varje gång. Jag gillar svensk gräddglass. Så nu vet ni att om ni ska bjucka mig på glass går det bra med vanlig.



Nåväl. Vi fortsatte femkampen med lite skytte.
Jag och Anso delade på jumboplatsen eftersom ingen av oss lyckades ens träffa tavlan. Kul.



Efter att ha gått på liseberg i hundra år utan att nåt mer hände var det äntligen dags att ta sig vidare. (Den tråkigaste av mina ideér hade nog vart roligare än de två dötimmarna på liseberg innan middagen. Och ja. Jag är bitter.)
Iallafall så gick vi till Vinopasta där maten är så god att man nästan dör.
Och så styrde jag upp kvällens överaskning. Peter hade kommit hem från Kina dagen innan och ställde upp på att överaska Frida trots jetlag och stress.
Hon vart sjukt glad och det vart jag också.



Sen tittade vi på fyrverkerier. Dom var inte Fridas, utan Lisebergs, men vi låtsades som om det var bara för henne.



På söndagen åkte vi till Ganlet och grillade. Det var kallt men mysigt.



Det var en trevlig helg. Inget speciellt alls. Det var roligt att träffa alla men om jag får en sånhärn lam möhippa den dagen jag ska gifta mig då dör jag hellre.
Jag ska försöka fixa ihop en fruhippa till henne efter bröllopet där vi ska göra lite mer spännande grejer.
Och då menar jag inte att göra bort henne, för sånt tycker jag bara är löjligt.

Inga kommentarer: