fredag 27 februari 2015

En smärtsam fredag

Nu för tiden brukar jag hoppa upp på fredagsmorgonen och längta efter helgen - TGIF är standardfrasen under frukosten och i bilen till Borås ( där är vi varje fredag med skolan) Men inte idag.

Jag cyklade omkull i onsdags och fick styret rätt i bröstbenet. Det knäckte till och jag tappade luften och gjorde svinigt ont.
Sen blev det mycket bättre och jag kunde cykla hem, hämta Iris på dagis, åka bil ut till Karolanna och hänga där hela eftermiddagen men ju längre tid det gick desto ondare gjorde det.
Tänkte faktiskt åka till akuten (det var ju inte igår!)  men efter konsultation med 1177, vårdcentral och pappa stannade jag hemma. För det låter som det kanske har blivit någon spricka eller nåt och det kan man ju inte göra något åt.



Så nu ligger jag i soffan på typ enda bekväma sättet och längtar efter att klockan ska bli 22 så jag kan ta nästa omgång med värktabletter. Fy tusan alltså.
Som grädde på moset jobbar Daniel kväll idag och dag imorgon och Irret är besatt av att bli buren och jag hämtade både henne och hennes kusin från förskolan idag.
Piuh!
Tur att Susanne och Linus kom över på middag så jag fick lite hjälp där.

Magsjuka och spricka samma vecka. Inte min vecka alltså.
(Och nästa vecka går vi ut på praktik...Lär inte bli min vecka det heller)


Inga kommentarer: