torsdag 21 mars 2013

Detdär med jobbet

Igår fick jag vad man kanske skulle kunna kalla för en "reprimand" av en medarbetare på mitt jobb. Eller så skulle man kunna säga att hon muckade gräl, det kanske kommer lite närmre sanningen.
Det är rätt roligt egentligen, hur man kan leva i parallella universum.
Jag tycker att jag jobbar på rätt bra, väldigt bra tillochmed, är rätt omtyckt av både personal och patienter och ofta bjuder på en dråplig historia eller två som får folk att skratta. Att jag försöker att Vara neutral mot de jag inte tycker så mycket om ( man kan ju omöjligt tycka om alla hundra jobbarkompisar, eller hur!?)
Men. I det andra paralell-universumet är jag citat: en lat bitch som är dum i huvudet. Där ser man.
( Jaja, jag kan snäsa, gnälla och klaga men jag hoppas jag inte gör det hela tiden..)
Nåväl. Denhär lata bitchen hann hur som helst springa ett par vändor till operation, duscha en patient, prata med ett antal läkare, plats-kordinatorer och anhöriga, stämpla prover och ge frukost till massa patienter innan klockan var halv nio.
Och istället för att få hel lunchrast vaktade jag en hel avdelning. Själv eftersom alla andra åt/var iväg med patienter.
Såhär ser det ut då.
Men jag tar ju inte så mycket ansvar heller.

1 kommentar:

Arvid sa...

Jag tror att jag lever i samma universum som dig (och att det inte är det parallella :-) och jag får säga att jag INTE håller med Jonny. Du är grym, så enket är det. Punkt. För övrigt är det kul med TRE (versaler IGEN!) nya inlägg.