lördag 16 mars 2013

Livet som går lite för fort


Alltså jag hinner inte med.
Allt går så fort nu, det är födelsedagskalas, lindyhop, middagar, häng i solen, träning, jobb, dubbelpass på jobb, mer lindyhop, fester och planer för framtiden.
Jag har köpt en kalender för att kunna hålla reda på allt men det hjälper inte riktigt hela tiden.
Vissa planer går om intet för att jag har dubbelbokat mig.
Vi skulle ju åkt på spa - Evelina, Emma och jag. Men sen kom jag på att Hisingen runt var samma helg och om jag missar den tävlingen blir det ingen Göteborgsklassiker för mig.
Så det blev inget spa då. Jäkla skit!
Men cykla ska jag göra. Och det blir nog kul.

Hur som helst är jag ledig i dagarna tre, skönt värre för jag är galet trött.
Igår var det verksamhetsfest i Johanneberg. Hela jobbet (nästan iaf) var där och slog klackarna i taket, vissa mer än andra.
Själv hasade jag hem vid elvasnåret.
Idag vaknade jag upp till dethär:


Gjorde våruppror och satte på mig min gamla vårjacka och traskade ut i solen.
Satt på en bänk och önskade att nån satt brevid så jag fick prata hål i huvudet på den. Men det är lite dåligt med spontan-promenad-kompisar i Gamlestan.
Istället lyssnade jag på radio och somnade ungefär 5 minuter efter jag hade satt mig ner.
Har jag sagt att det nog är bra att jag är ledig?

 
 
Nu ska jag egentligen inte göra nånting mer än att vänta på att Daniel kommer hem från jobbet. Det är ju kul det med.

Inga kommentarer: