fredag 30 november 2012

två dagar av mitt liv

Äsch, vad tusan - jag bjuder på mer bilder!
Vi har kommit hem från Lisebergs julmarknad nu. Den var finare än på många år, bäst gillar jag ju såklart norrlands-delen. Partiskt såklart.
Men alltså, jag önskar lite att jag var född där, fy tusan vad jag älskar norrlänningar! Souvas, renskinn och kåtor.
Annars provsmakade vi mest lite senap och sånt och hoppades på att inte bli magsjuka.
Och så frös vi såklart, det är ju ett måste när man är på Liseberg.

 
Tidigare idag var jag, Erik och Torsten som vanligt i Borås. Vi var på en föreläsning om kotpelarens traumatologi. Det gick an sålänge det rörde sig om kotpelaren. Men sen drog ortopeden (som föreläste alltså) iväg och pratade om sånt han gillade, typ hur man sydde fast händer/armar/ben/valfri kroppsdel som har lossnat från kroppen på hemska sätt.
Efter ungefär två bilder kunde jag inte titta längre. Fy tusan alltså. Jag säger som torsten "Ge mig en blodig buk eller nåt annat normalt istället. Dethär är gör ju ont i hela kroppen" Lite snedvriden uppfattning om vad som är normalt, men fyfasen alltså.
Tur att jag inte jobbar på ortopeden!
Efter ett tag kom tecknade bilder. Då gick det bättre...




Men så igår - för att byta ämne totalt - så var min bror och min svägerska här (alltså hon är ju det men jag brukar glömma att vi ska bli släkt)
Vi slangade upp min glögg som äntligen hade jäst klart och hade världens fest. Den var ungefär hur stark som helst. Tur att vi hade tusen lussebullar att dämpa den svidande strupen med!
Här leker han hävert:

 
Och tio liter slangande senare hade vi fyllt flera års glöggbehov!
Galet gott!
 
 

Inga kommentarer: