tisdag 13 november 2012

En annan längtan.

 
Jomen sen sist, eftersom jag är ungefär världens sämsta på att uppdatera här har det hänt lite saker. Dethär bland annat:
 
 
Daniel sprang Finalloppet i Skatås under hällregn och 6 grader. Jag försökte hålla mig varm och rattade runt lite i skogen under tiden och sen hejade jag lite på okänt folk innan Daniel lubbade i mål på aktningsvärda 52 minuter. Inte illa!!
 
Sen har jag tittat på semesterbilderna i kameran och hittade denhär.
 
 
Fy, att sommaren är så jädra kort alltså!
I år kändes det extra kort med 2 veckors semester. Jag har ju inte vart i Sverige en hel höst på flera år och nu känns det bannemig deppigt värre. Regn och grå himmel nästan varje dag. Igår såg jag solen när jag var på jobbet men när jag skulle cykla hem så var det redan mörkt och jag fick ha på mig reflexer och lampor.
Det är vad pappa kallar "den svarta tunnelns tid" nu. Mörkt till och från jobbet.
Tur att jobba lite kvällar så man kan hinna se solen lite.
 
Men hur som helst så är det ju inte ett avgrundsdjupt mörker. För om två månader är vi i ljuset igen. Det är sant. T.V.Å månader kvar bara. Exakt idag.
Snart kliver vi på flyget och vaknar upp i värmen och solen. Och kommer äntligen sila vit sand mellan tårna igen. Som jag längtar.
Men först ska det vara jul, lucia, födelsedagar, fjälla och nyår. Och en tenta. Piuh.
Och massa lindyhop. Tiden ska nog gå fort.
 

Inga kommentarer: