onsdag 12 oktober 2011

resans mal

Igar var vi vid Mount Everest Basecamp!
Det var helt sinnessjukt. Det som jag dromt om sa lange. Vagen dit var hard och lang och nar vi hade suttit pa varsin sten tillsammans med hollandskan Ester gick det upp for oss - vi var antligen dar!!
For att fira riktigt ordentligt gick vi upp 03.00 imorse for att klattra upp pa en topp Kalapatthar 5555 meter over havet for att spana in soluppgangen.
Tjusigt men vansinnigt kallt, efter 1,5 timme kande jag varken hander eller fotter sa jag och varan guide tog oss ner till lodgen igen medans Daniel och varan sherpa stannade lite till.

Vi skildes at fran Ester idag, hon skulle ta en annan vag hem an oss, vi ar pavag mot Kathmandu igen. Borde vara dar om ett par dagar, hurra!
Hur mycket man an alskar naturen blir det skont att fa komma till en riktig sang och till ett stalle dar det inte behovs dunjacka 70% av dygnet.
Och dar det finns dusch framforallt. Oh vad jag langtar!

Nu ska jag ga och varma kalla fingrar pa en tekopp tror jag.

Inga kommentarer: