fredag 22 juli 2011

28. Det här saknar jag

Jag saknar tillfällen att bara göra det som faller en in.
Vill man gå så långt ut man kan i vattnet för att se hur långt man kommer innan man blir blöt, ja då är det bara att göra det!



Jag saknar liksom folk som är med på precis vad som helst.
Tillexempel någon som är beredd på att se hur djupt vattnet är, om det är möjligt att ta sig under vattenfall och om man faktiskt fryser till is när man väl har provat.





Och jag saknar folk som inte tittar på en konstigt när man föreslår något.
Om man säger " undrar hur det är att åka takbok?" så säger dom inte " du är ju dum i huvudet"
utan " Ja, shit - vi går och testar. NU!"


Det är väl lite ansvarslöshet och frihet jag saknar. Och några av de finaste vännerna som bor över hela Sverige och jag träffar alldeles för sällan.

Inga kommentarer: