måndag 4 april 2011

21. Ett annat ögonblick

Om man kikar in i mitt liv om 5 timmar får man liksom se en annan person. Eller tja, lite annorlunda iallafall.
En som tar mycket ansvar, en som fixar, trixar, tröstar och tjatar och tillomed ibland skäller.
Det är jag på jobbet.
Om man bara tittar ett ögonblick kanske man inte känner igen mig.

Det är spännande att tänka på hur man blir annorlunda när man drar dendär vita klänningen över huvudet och drar på dedär springvänliga sandalerna på fötterna.
Att man går in i sin yrkesroll. Sprutar potenta läkemedel som faktiskt skulle kunna döda i fel dos, rätt in i centrala vener som går rätt in i hjärtat.
Fixar och trixar med drän som går in i lungorna, levern eller faktiskt rakt in i hjärtat. Allt utan att dö av skräck. Det trodde jag aldrig att jag skulle få göra för 2 år sen när jag satt i skolbänken.

Men jag är ju egentligen samma, kanske bara lite mer ansvarstagande än hemma.

Inga kommentarer: