tisdag 25 maj 2010

Skapande.

Idag är det ingen sommar.
Det är ju märkligt. Fast tur kanske, för igår när jag låg på gräsmattan och läste så brände jag visst låren lite. Men bara på baksidan. Snyggt.

Det regnar ute. Men man kan låtsas att det är sommar ändå.
Då gör man såhär.

Man hoppas ur t-shirten man haft på morgonen och slipat och målat spegel i.



Man tar fram rouget som man tappade i golvet för ett par morgnar sedan (och är för snål för att slänga) Sen duttar man på lite och hoppas att se lite somrigare ut.



Sen tar man sin mascara. I mitt fall vattenfast för jag ska träffa Malin snart och då brukar jag skratta. Och när jag skrattar rinner det tårar. Så med andra ord är det bäst att ta det säkra före det osäkra.



Jag plattar luggen för att få bort 80-talskänslan. (Skänker ett tack frisören som klippte den aldeles för tjock.)
Sen tar man på sig en tröja i fin färg, jag gillar blått, och tar på sig sin pappas förlåt-ring ( och hoppas att den på något sätt gör skillnad) och vips har man en somrig utstyrsel.



Sist men inte minst sätter man på sig ett leende, tar paraplyt och går till frukthallen och handlar goda frukter till fruktsalladen som jag ska bjuda på.
Och vips har dagen blivit lite roligare!

Inga kommentarer: