onsdag 5 maj 2010

Onsdag 5 Maj.

Idag är det onsdagen som jag längtat länge efter.
Jag är nämligen äntligen ledig idag.
Jag firade med sovmorgon. Daniel gick upp 05.20 och jag tog på mig min tant-ögonbindel och sussade sött vidare till niosnåret.




Läste lite i en bok jag fick igår på jobbet. Hasade upp och åt en banan, drog på löpkläderna och pallrade mig utanför dörren för dagens runda.
Det blev den upp i skogen med den helvetiska backen som jag knappt orkar gå uppför.
En farbror frågade om jag skulle springa varvet iår.
"Jajamen!" svarade jag entusiastiskt Han tittade tillbaka på mig med en skeptisk blick.
I slutet av rundan sprang jag förbi en miljon vitsippor och stannade för att plocka några. Fick gå sista biten för att inte slita sönder blommorna, men det var det värt.
Jag älskar att ha blommor på köksbordet.

Iallafall så lagade jag universums godaste frukost.
Eller lagade och lagade...jag gjorde kaffe, bredde mackor och skar grönsaker.

Fil med blåbär och banan i, 2 knäckemackor - den ena med skinka och den andra med skinkost och paprika+ gurka på. Grapefrukt och kaffe.
Himmelskt Frukosten är lugnt bästa måltiden på dagen!




Nu har jag piffat och ska snart ner på stan och äta lunch med brorsan och pappa. Sen klippa luggen, den är sjukt lång igen. Har inte haft den nersläppt på säkert två veckor. Sen ska jag träffa Malle och tillslut är det dags för veckans vägning.
Lite nervöst, har ju inte vart där sen jag flyttade från Skövde Har räknat maten en vecka nu och hoppas på litet resultat iallafall.
Wish me luck!

1 kommentar:

Mats sa...

GOOD LYYYCKKK!

Det som drar ner frukosten är att den är så tidigt på dagen...