tisdag 3 maj 2016

Dagens stillsamma göromål


Idag var det helt underbart väder under förmiddagen! 
Jag och Emma hasade runt motionsspåret här bakom huset och åt tiptop utanför kiosken som treat.
Så himla härligt att hänga utan barn! Vi får som ta tillvara på tillfällena nu innan bebisarna kommer...
Sen for jag till auroramottagningen och hade det sista samtalet, ska bli spännande att se hur det känns nu när det väl sätter igång. 

Eftermiddagen har vart lugn, vi har hängt lite hemma, lagat mat och nu nattar Daniel sig själv och Iris. Känns skönt att ta det lugnt. Fick det i hemläxa från barnmorskan idag också. Att ta det lugnt tills det drar igång. 
Har såklart åkt på värsta förkylningen igen, min vanliga tur liksom. Och det i kombo med björkpollen = inte helt skoj.


Utanför fönstret håller träden på att blomma över, vackert som tusan! 

Imorn ska vi en sväng till vårdcentralen och vaccinera Iris med den sista hepatit-sprutan och ev mot TBE om de går att samköra. Känns som om det är bra att sätta igång med, hon är ju i fästinghöjd hela tiden och eftersom vi bor i TBE-land så känns det dumt att inte vaccinera henne. 
Sen om jag kan ha mina badkläder ska vi till simhallen. Känns också som att vi måste passa på, efter förlossningen dröjer det ju innan man får bada, buhu!

Inga kommentarer: