torsdag 17 mars 2016

Dagens flopp

Idag jobbade jag äntligen mitt sista pass i vården, på lördag går jag hem på gravledigt och som jag har längtat!
Beskedet kom på posten idag ( gött med försäkringskassans framförhållning där, de hade ju ändå en dag till godo) och det känns sjukt gött att äntligen ha det på papper.

Jobbet har ju sagt att jag omöjligt kan jobba längre med denhär kroppen och jag kan inte annat än att hålla med. Foglossning, huvudvärk, tröttheten, sammandragningar, halsbränna och den enorma klumpigheten. Jag gör mig inte så bra på en iva sal...

Hur som helst så hade jag tänkt fira med en skål popcorn ikväll ( ska på kurs imorgon så det räknas inte riktigt som en jobbdag) men så hade denhär lilla fisen andra planer. Gissa sjukan:


Dör lite om jag blir smittad! Dels ska jag ju på kurs imorn ( kan jag nog glömma pga daniel jobbar natt och kommer med andra ord sova imorn, inte va hemma med iris) men dels så ska jag på fest imornkväll. 
Första festen på hundra år och säkert sista på lika länge. Thoraxfest med 250 pers som avslutning på jobbet för i år! Jag är sjukt pepp men det skulle ju va typiskt om jag med blev magsjuk nu.
My god. V 32 och magsjuk. Jag bävar.
Håll era tummar pretty please! 

Inga kommentarer: