onsdag 23 mars 2016

Andra roliga sjukor

Jag klarade mig från magsjukan men åkte på nån slags hosta från helvetet istället. Det är för all del att föredra om jag jämför med magsjuka men att hosta såhär alltså. Fi tusan.
Jag åkte på nåt liknande när jag var gravid med Iris och det höll i sig i flera veckor. Det värsta av allt är att jag väcker bebisen med hostan så den sparkar på mina revben inifrån så det känns som de kommer slitas av av två krafter liksom.
Och addera lite (läs: ganska mycket) feber på det så har ni mitt allmäntillstånd. Buhu.
Det är kasst att vara sjuk och ha barn i vanliga fall men är man gravid samtidigt är det bannemig inte kul. Sitter och svettas i sängen nu med vidöppen balkongdörr.

Tur att det är tillåtet att ta både panodil, rinexin och coccilana trots graviditet.


Hur som helst. Nåt roligare.
Idag var det påskfest på förskolan. Iris var eld och lågor över "prickar på näsan" och "tant-mössa".
Dör lite för hon var så söt! Dock omöjlig att ta kort på för hon satt inte still mer än en sekund i taget typ.




Nej, nu ska jag och mini fortsätta kolla på Netflix medan alla andra i familjen äter middag uppe hos brorsan. 
Jag är inte bitter alls, nejdå.

Inga kommentarer: