söndag 25 augusti 2013

Vi är ju på Island nu

Och jag har inte haft tid eller ork över att skriva nåt. Dåligt, jag vet men jag lovar att göra en ordentlig uppdatering när vi har kommit hem. 
Igår var jag hur som helst gladast i universum, vi åkte till Jökulsaron och tittade på en glaciärsjö. 
Vi tog nån slags amfibiebåt från vietnamkriget och körde rätt ut i sjön! 
Där flöt det omkring enorma isblock på sisådär 100 ton. Piuh liksom, de vill man inte krocka med... 


Totalt tog det 15 timmar och kanske 13 av dom timmarna regnade det. Men nästan varje gång vi hoppade av bussen blev det uppehåll eller sol - helt galet.
Hur som haver såg jag ut såhär när vi åkte båten 


Sen blev jag ännu gladare, särskilt när en våg sköljde över båten och jag och Daniel var typ dom enda med regnkläder. Haha! Gynnar att vara från ett blött och kallt land!

Inga kommentarer: