onsdag 7 augusti 2013

Sista tidens sommar

På sista tiden har man kunnat hitta mig på stranden. Trots att det inte har varit jättefint väder så har det varit väldigt varmt. Och jag som brukar ha en riktigt dålig termostat för värme och kyla har ballat ur totalt. Blir det över 20 grader varmt får jag mest fram " ööööh, bada " och då vet Daniel oftast att det bara är att packa handuken och badbrallan och köra till närmsta vattendrag.

Min badväska står packad 24/7



Annars har jag intagit soffläge, läst tidningen länge,länge på morgonen och sippat på kaffet så långsamt att det kallnat efter halva koppen. Allting går i långsam takt. Vi gör inte så mycket mer än att lufsa runt och pilla på grejer och prata om projekt och framtiden.

Och varje morgon när jag är nyduschad fascineras jag över hur snabbt håret torkar nu när det är sommar. Ingen hårför behövs. Heja sommaren!



Sen har vi hängt en hel del med denhär lilla rackaren. Nu är båda mina bröder i stan så vi har hittat på massa saker, hela familjen + respektive. Himla fint. 
Plus en glad liten skit.

 
En dag var vi barnvakter ända till tolv på natten, lillfisen skötte sig exemplariskt. Blir Ister ens hälften så snäll så finns det ingen som helst oro för framtiden. 


Sist men inte minst har vi köpt en bil! Vi fick ju låna Emmas och Markus bil när våran var kvaddad men vi behövde ju en egen! 
Efter mycket letande och funderande blev det en sånhär; 


En Volvo V70 men plats för allt. Barnvagn, hyllor, matkassar och packning. Vi köpte den igår och idag ska jag premiärköra. Spännande.

Imorgon åker vi äntligen iväg på bilsemestern, nästan en vecka försenade.
Men det ska bli gött att komma iväg, tror det kommer kännas ännu mer som semester då. 

Men först - lite familjehäng, grillning och bebisdreggel.

Inga kommentarer: