tisdag 20 mars 2012

Linköping fredag.

Jag kom sent omsider fram till Linköping med min träsmaksbak.
Sov sjukt gott i mitt gamla rum (som numera är "Pappas bibliotek". Egentligen är det en bäddsoffa, en dator och tusen böcker.)

Jag åt frukost i lugn och ro eftersom mamma och pappa åkte till jobbet.
De bjöd på en brun banan, lite frysta bär,  yoghurt som var lite utgången, en "mjuk" macka (läs stenhård) och inget pålägg. Jag hittade lite ajvar relish i kylen som jag smetade på och fick världens chock när jag tog första tungan. Gick tillbaka och läste på burken. Jaja. Chilliajvar. Extra stark. Varför inte liksom?
Men kaffet, det var gott!

Jag undrar var den tiden var då de alltid frågade om jag var hungrig och hade kylen proppfull med goda grejer. Its long gone.




När jag var färdig med frukosten tog jag på mig promenadkläder.Det ska väl tilläggas att det var Göteborgspromenadkläder. Alltså vårkläder. Det var sol och 12 grader varmt när jag åkte, men blev på nåt lustigt vis nedgraderad till snålblåst, lera och 4 grader.
Bra med vita convers och ljusa chinos då.



Men skogen var lika fin ändå. Och kläder kan man tvätta.
Här är Vidingsjöspåret.
Oj vad många gånger vi har sprungit här. Nostalgin var på topp. 
Medan jag gick peppade jag upp mig för kvällen.


Först vart det pitstop hos farmor. Hon kom inte med på bild med det gjorde dehär fina killarna:

Harry:


Och Tage:


Deras mor och far kom inte heller med på bild men de bjöd på det finaste fredagsmyset på hur länge som helst. Kanske sedan jag var där sist i höstas.
Det är fint det, bli bjuden på mat och vin av de vuxna och slem och bus av de små.
Jag var helt slut när jag cyklade hem och förbannade lite igen att de bor 30 mil bort.

Inga kommentarer: