tisdag 7 september 2010

Köksdrömmar

Vaknade imorse av borren. Igen. Det är det vi vaknar av nuförtiden...grundförstärkningen alltså, den tar livet av mina sovmornar. Kasst.
Men å andra sidan drog jag upp persiennerna och möts av strålande sol och blå himmel.
Bäddar för en promenad innan jobbet. Smygstartar mitt nya liv.
Träning igår, nyttig mat. Kanske är bra att detoxa innan New York så inte kroppen faller i bitar.
Äh, men när vi kommer hem får vi fasen ta tag i saken, är påväg rätt in i gamla mönster. Dåligt.
Men träningen kändes fantastiskt bra. Och motionerar man är det bannemig roligare att äta nyttigt. På lördag är det bondens egna marknad och då ska vi köpa massa ekologiska närproducerade grejer. (Inte som eco- hälso- brödet på coop med 4 e-ämnen och konserveringsmedel)

Sen när man jobbar kvällar som jag gör nästan hela veckan så finns ingen att leka med och då brukar jag ta långfrukostar och läsa GP sida upp och sida ner medans jag sörplar kaffe. Så ligger jag på kökssoffan och planerar köket i huvet.
Såhär skulle det kunna se ut, gillart skarpt;




Vita luckor ska vi ha, det är nog det enda som passar bra till våra ljusrosa (!) väggar. Och bänkskiva i trä är också bestämt. Och diskmaskin som inte syns.
Men sen är vi lite oense om det ska vara lantlig stil eller som här över, släta högglansiga luckor. Livet är fullt av svåra beslut.
Eller så är dethär dagens i-landsproblem...

Inga kommentarer: