torsdag 2 september 2010

Home alone

Det är bara jag hemma.
Lyssnar på julmusik. Och ja, jag vet att det är för tidigt, men jag älskart!!
Dricker te, läser bok och har ljus tända.
Det är höst och det är så skönt.

Imorgon är jag ledig och det känns också nästan för bra för att vara sant. Ska ner på stan och se om jag hittar några skor att ha på mig i helgen, tror jag väljer bort sandaler...OCH jag ska ha sovmorgon.
Det har vart riktigt crappy på jobbet med hur många patienter som helst. Alla är arga på varandra för ingenting hinns med och patienterna får vänta osv.osv.
Och mitt där i står man och bara vill göra sitt bästa för allt, men vissa personer kan inte bara släppa att allt är piss utan ska stanna en i korridoren för att berätta att jag har för mycket att göra och det bara är för jävligt och att cheferna inte gör tillräckligt, vi är underbemannade, har för få rum....blablabla.
Om alla hade jobbar istället hade livet vart lättare för alla.

Men dom som är sånna har nog inte så mycket att bry sig om när dom kommer hem från jobbet. Eller så är det som Sara säger; dom får ligga för lite.
Tur att jag är så perfekt då!

Nu ska jag ta ner en ny bok från bokyllan. Den näst sista i en serie på 14 böcker. Vad ska man göra när den är slut?
Hm, skaffa sig ett liv kanske?
Nähe, snart ska jag iallafall krypa ner här.

Inga kommentarer: