fredag 27 augusti 2010

List it!






10 FAVORITER

Färg: Mossgrön eller lindblomsgrönt. Sådär som det är i skogen på våren, precis när löven spricker ut.

Mat: Fortfarande saknar jag skolans stuvade makaroner och Emmas Gulaschsoppa.

Band: Nyupptäckta First Aid Kit. Kan det bli bättre? Annars Säkert!

Film: Amelie från Montmartre. Och känslan av att gå på bio.

Bok: Shantaram av Gregory Davis Robert. Den borde alla läsa. (Min är knöglig och ett par sidor har lossnat, men man får låna den om man vill)

Sport: Förr - innebandy. Nu - tja. Räknas friluftsliv?

Årstid: Sen vår, när cykelvägarna just är sopade, Högsommar, när nätterna aldrig blir riktigt mörka och syrsorna låter så man inte kan sova, Tidig höst när luften är hög och klar och träden brinner. Och Så förstås midvinter när stjärnorna lyser som klarast och snön knarrar under tjocka sulor och nästippen fryser till is under tjocka halsdukar.

Veckodag: Fredagar varannan vecka (=då slutar jag oftast 16 och har hela helgen ledig)

Glassmak: All glass är favoritglass.

Tid på dygnet: När man vaknar av det första ljuset på våren. Löftet om varmare tider.



9 FÖR TILLFÄLLET

Humör: Trött men ganska nöjd. Var vaken inatt och läste Naiv. Super. och då blir man seg.

Smak: Alldeles för starkt kaffe, lite väl beskt kanske.

Kläder: Jeans och en lite oversize blå,svartrandig tröja. Håret i sovtofs.

Bakgrund: P3 och regn.

Nagellack: Lite avskavt korall.

Tid: tio noll nio.

Omgivning: En gammal garderob som väggen är utslagen från. Litet skyffe i Linköping alltå.

Irritationsobjekt: Att jag inte kommit på nån bra present till min lillebror som fyllde 20 för en månad sedan.




6 HAR DU NÅGONSIN


Dejtat någon av dina nära vänner: Ja.

Brutit mot lagen: Ja.

Blivit arresterad: Nej.

Badat naken: Ja.

Varit med på TV: Ja, men bara kort.

Kysst någon du inte känner: Fler än jag kan räkna.



3 PERSONER

Du kan berätta allt för: Daniel, Malin, Karolanna.

Du tycker om: Folk som bryr sig på riktigt.

Du inte gillar: Svikare.



2 VAL


Kaffe eller te: Kaffe på morgonen, te på kvällen.

Vår eller höst: Båda är fantastiskt fina på sitt sätt.



1 ÖNSKAN:


Att få fortsätta leva så som jag gör nu. Och att hålla kvar spontaniteten.

Inga kommentarer: