torsdag 8 juli 2010

Onsdagsfirande

Igår var jag ledig, lyxade med sovmorron till 10, långfrukost och sen en blåsig cykeltur till stan. Träffade Moa och åt sushi, pratade massa, köpte en fläkt till deras varma lägenhet, träffade Carro från folkhögskolan (som jag inte sett sen vi flyttade ut från vårt hus). Cyklade och handlade käk till kvällens grill hos brorsan och la mig och solade på gården.
För att sammanfatta var det en jäkligt bra dag.

Plus att jag hittade dethär halsbandet i en liten grön låda när jag kollade igenom mina gamla smycken. I love it!




Så det har jag haft på mig konstant efter det. Det är så roligt att hitta bortglömda gamla grejer och dom blir som nya! Tänkte gå igenom garderoben och se om jag hittar nåt där också. Jag hade en period där jag hade lite komplex för ärret på nyckelbenet och kroniskt la undan alla tröjor där det syntes.
Men nu syns det knappt alls längre.
Eller så har jag bara vant mig...



Nåväl. Såhär fick Moa ha mig igår. I min svalaste favoritklännig.




Nu ska jag städa härhemma i röran, innan jag far till jobbet. Daniels brorsa och hans familj kommer hit i helgen. Visserligen är kidsen som två tornados men kanske kan vara schysst att dammsuga iallafall, krossade en ljusstake häromdagen och jag vill inte ansvara för fyra små fötter med glas i.
Och så ska jag försöka hålla mig tills klockan är tolv och jag kan spola i toan igen. Dom har stängt av vattnet. Igen. Händer med jämna mellanrum och det är kasst när man inte jobbar. Livet blir avsevärt mycket krångligare utan vatten.
I-lands problem.

Inga kommentarer: