söndag 14 oktober 2012

Dukes Place


 
Igår var det dags för Dukes Place igen.
Det betyder lindyhop till liveband och den ultimata peppen.
Jag skyndade mig hem från jobbet och svirade snabbt om till min bästa lindy-klänning.
En polkagrisrandig sak där kjolen står rakt ut när man snurrar fortfort.
 
 
 
Och fort gick det. Det snurrades som aldrig förr och när klockan slog 23 gjorde axeln så ont att det inte gick mer. Jädra skitaxel. Nån drog i den lite extra hårt i måndags och sen dess har den knastrat lite oroväckande. Mjo. Vi får väl se vart det slutar.
Hur som helst så var det ändå paus och tävling då axelontet stoppade mig. Kul som tusan och Martin och Sara gick till final och jag var stolt som en tupp!
 
Efter det fixade Joel skjuts åt mig med hans kompis så jag slapp skramla på spårvagnen en timme och springa hem genom regnet. Man tackar!

Här är bevis på hur snabbt det gick förresten. Ett stycke misshandlad arm. Lite rivsår kanske man får räkna med när man har kul.
 

Inga kommentarer: