tisdag 18 augusti 2009

Helg i Stockholm.

Jag tog en trill till Stockholm i helgen för att hälsa på Josefina och Christian som har fått en liten bebis. Med mig tog jag Sofia som just hade kommit hem från Laos med massa historier. Hur kul som elst att kunna jämföra länderna "på riktigt" så som man kan göra om man själv har bott mitt på landet och varit med och levt som befolkningen faktiskt lever.
Det verkar rätt lika. Och nästan lika trevligt som Indien.

Iallafall hälsade jag ppå Sara och Daniel på vägen, eller mest Sara eftersom Daniel var ute och drack öl. Haha, han kom hem och väckte mig genom att stå vid min fotända och vråla, den bästa värden jag har träffat. Åt go långfrukost och bara hängde innan jag vart upplockad och skjutsad till Solna.

Vi drog på långpromenad/picknick vid Pampas och bara solade och chillade. Jag hade med kameran utan display och fotade lite på försök. Jag känner mig lite dum nu i efterhand för det enda jag har kort på är typ bebisar. Inte ett enda kort på hur fint det var på picknicken. Menmen.
Här är Sofia och Christian iallafall:



Och Josefina och Sebastian:



(minuten senare har han lagt av värsta bebisfjärten över halva Christian. Ibland är det fantastiskt vad vältajmade dom är. Liksom hmm, nu är jag näck och nån håller i mig - borde jag bajja nu eller om en stund. Jag tar NU. HAHAHA.)


Sen drog vi hem igen och slängde ihop några pizzor och bjuckade Josefinas brorsa+tjej+barn på.
Och återigen missade jag ta kort på nåt annat än dom minsta barnen.
Det är ju märkligt.
Och synd. Men Sofia var nöjd för då fick hon en egen liten grej att ta hand om.



Fast bäst var det hos mina stora tuttar. Jag är tydligen som gjord för att få tyst på gråtande barn. Åtminstånde för att få dom att sova gott.




Det var en riktigt trevlig helg och trots lite sömnbrist var det otroligt värt att komma iväg lite när man har en ledig helg, kändes som en semester faktiskt. Borde göra det oftare. Som man alltid säger förståss och så går man hemma och trälar likt förbannat liksom.

Jag skulle gett mig ut för att springa nu innan jobbet, det var strålande sol när jag drog upp gardinen, men det försvann under min frukostsession. Märkligt. Kanske får bli nån slags telefonpratarpromenad, såg att nån viss person var hemma i Sverige igen.

Inga kommentarer: