lördag 9 maj 2009

paddling

idag har vi vart ute och paddlat kanot.
det var hur kul som helst att vara ute igen, det var ju i höstas tror jag som vi gjorde nåt "på riktigt" i naturen. man märker hur tydligt man saknar det när man är borta.
planen från början var att tälta, men vädret är ju som det är så vi skippade det.
och det är nu, i efterhand, skönt.
sitter och känner mig frusen och trött, men en bultande huvudvärk.
har ätit en hel påse popcorn (nästan) själv och läpparna är sådär saltiga dom blir av överkonsumtionen...
daniel spelar x.box. ett spel som är riktat till typ 5-åringar... jag tycker det är roligare att göra ett bildspel åt er istället.
(och ja, jag längtar efter en större lägenhet idag.ännu mer än igår.)


iallafall.
vi paddlade från ett ställe som heter kyrkkvarn, det ligger rätt nära tibro vad jag förstått (sov hela vägen dit och hela vägen hem, så jag såg inte så bra vart det var)
det var schysst ställe att paddla på, medströms och medvind. sånt gynnar.
missade att få upp kameran de två första lyften, men här, efter det tredje så fick jag upp den.

frida och tobbe är redo att lägga ut i strömmen.




sen var det dags för lyft igen.
har aldrig vart med om att få lyfta så sjukt många gånger som här. och det var inte precis anpassat för att dra på tunga aluminiumbåtar.. brant som satan på de flesta ställen och ibland var det svårare att få i båden än upp den...



jag styr med trygg hand.
här var det så sjukt fint väder ett tag.
fåglarna sjöng och vi gled stilla och tyst frammåt.
såg ett par rådjur precis brevid ån.
i love it!



sen var det dags för lunch.
vad som bjöds på var makaroner, kyckling, champinjoner stekta i soja, vitlök och ingerfära. mumma!




ett svinbra liten del av köksutrusningen som brukar få följa med ut och förgylla maten. fick det av johanna för ett par år sen!





vi satt mitt i ett blomsterfält och det kändes aldeles som sommar.



sen vart det paddling på sjö och daniel försökte fixa ett segel som skulle ta oss frammåt.
det gick rätt bra, men ändå snabbare att paddla...men det var sjukt kul under tiden.




sen, väl ute från sjön, blev det strömt
några minuter efter detta kort ligger denhär kanoten uppochner och två blöta killar kravlar upp på stranden... men det var också så kul att få bröta på så hårt och fort man kan utan att tänka efter.
och vi välte inte en enda gång, även om vi tog in lite vatten och vart tvugna att paddla baklänges ett par gånger.



efter regn kommer solsken.
iallafall ett litet tag. sen kommer det regn igen. och sen solsken. och sen regn. och sen sol. och sen hagel. och sen regn och sen sol.
det var lite så det såg ut under dagen.
och väl i land försökte vi tappert torka blöta jackor, brallor och strumpor.



medans vi väntade på att elden skulle bli till glöd så det kunde grillas korv, banan med choklad och hajkbomber.



det var alles.
nu ska jag äta en apelsin, titta på när daniel spelar 5-års spelet och fundera på om jag ska orka träna imorron.

vägde mej i torsdags och det var ytterligare 0.9 kg neråt.
hurra.
det går ju rätt bra dethär!
(fast kanske inte efter denhär dagen med både popcorn och choklad. fast ibland får det väl så slint lite grann)

Inga kommentarer: