söndag 22 maj 2016

Helgens besök

I helgen har min lillebror + familj varit här.
Vi har hängt, krattat rabatter, lekt, bebisgosat och idag var vi och red på shettlandsponnys!

Döm om vår förvåning när båda barnen var heeeeelt lyriska. De skrattade sig genom de första 5 minuterna och sen satt de helt saliga och bara njöt.
Det var en gård ute mot Benareby som vi var på. De har ett par shettisar som är barntränade och precis lagom i storlek, så himla rolig utflykt - det lär bli fler gånger!


Vi red nog i en halvtimme ungefär och det var precis lagom (eller Iris ville rida mer men för Alfons var det perfekt) och precis på gränsen för hur långt jag fixade att gå. 
Sen for vi till IKEA för lunch och glass.

Vi har också tagit kusinkort på de fyra musketörerna:



Och ätit sjuka mängder frukt. Så. Jäkla. Gott.



Nästa vecka ska jag ta tag i dethär med vad jag stoppar i mig. Jag måste sluta äta så jäkla mycket sötsaker. Det och kaffe är typ det som håller mig på benen nu men det är ju inte precis en hållbar lösning...
Jag vet ju att jag tycker att det är mycket lättare att hålla kosten om jag motionerar samtidigt så jag hoppas på att fiffi har läkt tillräckligt bra för att fixa lite barnvagnspromenader vid det laget.
Men vi får väl se.

Imorgon är första dagen Daniel jobbar och jag hoppas att förskolan vet att Iris kommer ( min andra hälft kan eventuellt ha glömt berätta det för dom...) för jag vet i tusan om jag fixar första dagen själv med båda som det är nu. Jaja, den som lever får väl se.

1 kommentar:

Håkan sa...

Tränat hårt idag för andra gången på en vecka, sån träningsvärk det blir, men rättfärdigad, nästa pass på torsdag...aj😊