fredag 18 september 2015

Veckans händelser

Herregud vad snabbt denhär veckan har gått!
Det känns som om det mest har bestått av plugg på dendär jävla magisteruppsatsen som jag så innerligt hatar. Det är som att simma i kvicksand. Allt går så trögt!
Fifan!
Men sen har det ju hänt lite roliga grejer också, i tisdags började jag i en kör.
Jag har saknat att sjunga varenda år sedan jag slutade i kören i Skövde och nu var det såå kul att komma igång igen! Jag ÄLSKAR att sjunga i kör! Bara få tuta på utan att någon bryr sig så mycket.
Och komma därifrån ungefär tusen kilo lättare än när man gick dit!

I onsdags var jag och Daniel på Banff filmfestival och kollade på äventyrsfilmer. Också fantastiskt roligt.

Och sist men inte minst var jag på lindyhop igår! Känns så fint att göra roliga grejer för min egen skull igen! Där jag kommer ut med mer energi än jag trodde var möjligt. Få känna och leva musiken ordentligt.
Det gör att jag blir en bättre mamma, klyschigt men sant.
Just nu - när hösten, regnet och mörkret kommer känns det extra lyxigt att få göra roliga saker.

Helgen som kommer är lika fullspäckad som veckan som gick. Svärföräldrar, eldning och finbesök av Karolina står på schemat. Härligt!

Sen ska denhär lilla filuren och jag hänga på söndag och spana efter fler skalbaggar, kojor i skogen och annat kul. Det blir en fin helg dethär!

Inga kommentarer: